
Από Ηγουμενίτσα έως την Καλαμάτα ( πράσινη γραμμή ) η ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ..
..
ΑΠΟΦΑΣΗ "ΧΑΣΤΟΥΚΙ" ΤΟΥ ΣτΕ
στον δήμαρχο της Ζαχάρως Πανταζή Χρονόπουλο,
στους εργολάβους και στον Σουφλιά γιά την ΙΟΝΙΑ ΟΔΟ ...
ΠΑΓΩΝΕΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ Β.Δ. ΑΞΟΝΑ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΟΥ ΚΑΪΑΦΑ
Από τον Κωνσταντίνο Αγραπιδά Πρόεδρος Συλλόγου Περιβαλλοντικής Προστασίας Ζαχάρως.
To E΄ Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας αποφάσισε την έκδοση προσωρινής διαταγής για την αναστολή εκτέλεσης του έργου του Β.Δ. Άξονα Πελοποννήσου στο τμήμα Πύργος – Τσακώνα, και ειδικότερα στην περιοχή του Καϊάφα, το οποίο είχε εγκριθεί με την ΚΥΑ 100163/30-5-2006.
Το ανωτέρω Τμήμα του ΣτΕ εξέδωσε την παραπάνω απόφαση αφού έκανε δεκτές τις προτάσεις και τα επιχειρήματα των περιβαλλοντικών οργανώσεων, τα οποία αναφέρονται συνοπτικά παρακάτω:
1) η αιτιολογία για την επιλεγείσα χάραξη του έργου, είναι μη νόμιμη και πλημμελής καθώς επιφέρει ανεπανόρθωτες επιπτώσεις στην ευρύτερη περιοχή του Καϊάφα.
Επιπρόσθετα, δεν έχουν διερευνηθεί επαρκώς οι εναλλακτικές λύσεις ώστε να επιλέγει εκείνη που με βάση τα πιο προωθημένα μέσα της επιστήμης δεν θέτει καμία αμφιβολία για τις επιπτώσεις στο περιβάλλον.
2) Επιπλέον, με βάση την μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, η σχεδιαζόμενη υπογειοποίηση στο σημείο που η λίμνη επικοινωνεί με την θαλάσσια δεν αντισταθμίζει σε καμία περίπτωση τις επιπτώσεις του έργου, στο μέτρο που ο συγκεκριμένος μοναδικός υγρότοπος και υδροβιότοπος αποκόπτεται και νεκρώνεται, καθώς διακόπτεται η αλληλεπίδραση μεταξύ λίμνης και θάλασσας.
Αποτελεί εσφαλμένη προσέγγιση ότι η προστασία μιας τέτοιας μοναδικής περιοχής αφορά μόνο την επιφάνειά της.
Αλλά και σε αυτήν την περίπτωση δεν έχουν καταρτισθεί οι κατάλληλες υδραυλικές μελέτες.
3) η παράβαση του άρθρου 117 παρ. 3 του Συντάγματος, το οποίο επιβάλλει την υποχρεωτική κήρυξη ως αναδασωτέων των εκτάσεων που έχουν καταστραφεί από πυρκαγιά (ΦΕΚ 562/2-11-2007), και αποκλείει την διάθεση του δάσους, όπως αυτό του Καϊάφα, για άλλο σκοπό. Συνεπώς, μετά τις πυρκαγιές δεν επιτρέπεται ουδεμία παρέμβαση στο δάσος, και η προστασία του κρίνεται υπέρτερη σε σχέση με την προτέρα κατάσταση.
4) το γεγονός ότι η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, την οποία εκπόνησε το ΥΠΕΧΩΔΕ και εγκρίθηκε με την υπ’ αριθμ. 100163/29-06-06 απόφαση, δεν εκτιμά τις ουσιώδεις μεταβολές των πραγματικών συνθηκών λόγω των πυρκαγιών, καθώς και τις περαιτέρω δυσμενείς επιπτώσεις του έργου στο οικοσύστημα Καϊάφα.
Σύμφωνα με έγκυρα στοιχεία έχει καταστραφεί το μεγαλύτερο μέρος της προστατευόμενης περιοχής οπότε η φέρουσα ικανότητα της περιοχής έχει εξαντληθεί, και δεν επιδέχεται περαιτέρω επιβάρυνσης.
Κατά συνέπεια οποιαδήποτε επέμβαση πρέπει να γίνει με μεγάλη περίσκεψη.
στον δήμαρχο της Ζαχάρως Πανταζή Χρονόπουλο,
στους εργολάβους και στον Σουφλιά γιά την ΙΟΝΙΑ ΟΔΟ ...
ΠΑΓΩΝΕΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ Β.Δ. ΑΞΟΝΑ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΟΥ ΚΑΪΑΦΑ
Από τον Κωνσταντίνο Αγραπιδά Πρόεδρος Συλλόγου Περιβαλλοντικής Προστασίας Ζαχάρως.
To E΄ Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας αποφάσισε την έκδοση προσωρινής διαταγής για την αναστολή εκτέλεσης του έργου του Β.Δ. Άξονα Πελοποννήσου στο τμήμα Πύργος – Τσακώνα, και ειδικότερα στην περιοχή του Καϊάφα, το οποίο είχε εγκριθεί με την ΚΥΑ 100163/30-5-2006.
Το ανωτέρω Τμήμα του ΣτΕ εξέδωσε την παραπάνω απόφαση αφού έκανε δεκτές τις προτάσεις και τα επιχειρήματα των περιβαλλοντικών οργανώσεων, τα οποία αναφέρονται συνοπτικά παρακάτω:
1) η αιτιολογία για την επιλεγείσα χάραξη του έργου, είναι μη νόμιμη και πλημμελής καθώς επιφέρει ανεπανόρθωτες επιπτώσεις στην ευρύτερη περιοχή του Καϊάφα.
Επιπρόσθετα, δεν έχουν διερευνηθεί επαρκώς οι εναλλακτικές λύσεις ώστε να επιλέγει εκείνη που με βάση τα πιο προωθημένα μέσα της επιστήμης δεν θέτει καμία αμφιβολία για τις επιπτώσεις στο περιβάλλον.
2) Επιπλέον, με βάση την μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, η σχεδιαζόμενη υπογειοποίηση στο σημείο που η λίμνη επικοινωνεί με την θαλάσσια δεν αντισταθμίζει σε καμία περίπτωση τις επιπτώσεις του έργου, στο μέτρο που ο συγκεκριμένος μοναδικός υγρότοπος και υδροβιότοπος αποκόπτεται και νεκρώνεται, καθώς διακόπτεται η αλληλεπίδραση μεταξύ λίμνης και θάλασσας.
Αποτελεί εσφαλμένη προσέγγιση ότι η προστασία μιας τέτοιας μοναδικής περιοχής αφορά μόνο την επιφάνειά της.
Αλλά και σε αυτήν την περίπτωση δεν έχουν καταρτισθεί οι κατάλληλες υδραυλικές μελέτες.
3) η παράβαση του άρθρου 117 παρ. 3 του Συντάγματος, το οποίο επιβάλλει την υποχρεωτική κήρυξη ως αναδασωτέων των εκτάσεων που έχουν καταστραφεί από πυρκαγιά (ΦΕΚ 562/2-11-2007), και αποκλείει την διάθεση του δάσους, όπως αυτό του Καϊάφα, για άλλο σκοπό. Συνεπώς, μετά τις πυρκαγιές δεν επιτρέπεται ουδεμία παρέμβαση στο δάσος, και η προστασία του κρίνεται υπέρτερη σε σχέση με την προτέρα κατάσταση.
4) το γεγονός ότι η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, την οποία εκπόνησε το ΥΠΕΧΩΔΕ και εγκρίθηκε με την υπ’ αριθμ. 100163/29-06-06 απόφαση, δεν εκτιμά τις ουσιώδεις μεταβολές των πραγματικών συνθηκών λόγω των πυρκαγιών, καθώς και τις περαιτέρω δυσμενείς επιπτώσεις του έργου στο οικοσύστημα Καϊάφα.
Σύμφωνα με έγκυρα στοιχεία έχει καταστραφεί το μεγαλύτερο μέρος της προστατευόμενης περιοχής οπότε η φέρουσα ικανότητα της περιοχής έχει εξαντληθεί, και δεν επιδέχεται περαιτέρω επιβάρυνσης.
Κατά συνέπεια οποιαδήποτε επέμβαση πρέπει να γίνει με μεγάλη περίσκεψη.
5) η έλλειψη οποιασδήποτε γνωμοδότησης των αρμόδιων δασικών υπηρεσιών, σχετικά με τις βλαπτόμενες δασικές περιοχές, καθώς και άλλων συναρμοδίων Υπηρεσιών.
6) η απουσία γνωμοδότησης της Διεύθυνσης Περιβαλλοντικού Σχεδιασμού, Τμήματος Διαχείρισης Φυσικού Περιβάλλοντος, σχετικά με την περιοχή NATURA (GR 2330005), καθώς και τα ελλιπή μέτρα αντιμετώπισης των επιπτώσεων του έργου στην προαναφερθείσα περιοχή.
7) η έλλειψη της προσήκουσας αιτιολόγησης όσον αφορά στην απόκλιση από την αντίθετη γνώμη της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Ηλείας, η οποία έχει ταχθεί κατά του συγκεκριμένου σχεδιασμού. Σημειώνεται ότι η έκφραση της δημόσιας γνώμης έχει βαρύνουσα σημασία για την εκτέλεση ενός δημόσιου έργου.
8) η καταστροφή τόπων απείρου φυσικού και πολιτιστικού κάλλους και αρχαιοτήτων παγκόσμιας ακτινοβολίας πλήττει την τουριστική ανάπτυξη της περιοχής.
9) η ύπαρξη ουσιωδών πλημμελειών σχετικά με την εκπομπή αερίων και την προκαλούμενη από τη λειτουργία του αυτοκινητοδρόμου ηχορύπανση.
10) ο περιορισμός, ο οποίος φτάνει στα όρια της κατάργησης, της δυνατότητας παρόδιας κυκλοφορίας, καθώς και η διακοπή της άμεσης επικοινωνίας με την παραλία και τη θάλασσα.
11) το γεγονός ότι βασικό κριτήριο για την χάραξη του συγκεκριμένου έργου δεν είναι η ποιότητα ζωής των κατοίκων και η προστασία του περιβάλλοντος, αλλά το οικονομικό κριτήριο και η κάλυψη των μεταφορικών αναγκών της αγοράς, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη ότι η δίοδος του αυτοκινητοδρόμου δια μέσου των οικισμών ανατρέπει πλήρως την οικονομική και κοινωνική ζωή των πολιτών υποβαθμίζοντας, παράλληλα, την ποιότητα της διαβίωσής τους.
Η προσωρινή διαταγή για την αναστολή εκτέλεσης του έργου αποτελεί μια πάρα πολύ σημαντική απόφαση, η οποία ενισχύει τις προσπάθειες του Συλλόγου Περιβαλλοντικής Προστασίας Ζαχάρως και των πολιτών της περιοχής αναφορικά με την προστασία του περιβάλλοντος και της ποιότητας ζωής.
ΚΑΡΑΜΗΤΡΟΣ
Υ.Γ. = Εμείς ως νομός έχουμε κάποια εμπλοκή με την Ιόνια Οδό?
Ρωτώ γιατί δεν ξέρω.....................
Η Ιονία Οδός
Η κατασκευή νέου αυτοκινητόδρομου στην Πελοπόννησο με την ονομασία «Ιονία Οδός» (συγκεκριμένα το νότιο τμήμα της Ιονίας Οδού, καθώς η Ιονία εκτείνεται επίσης στην Κεντρική και στη Νότια Ελλάδα), που συνδέει τις τέσσερις μεγαλύτερες πόλεις της, Κόρινθο, Πάτρα, Πύργο και Καλαμάτα, εμφανίστηκε ως σχέδιο το 1996, αλλά δεν υλοποιήθηκε αμέσως λόγω των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004 στην Αθήνα, οι οποίοι απορρόφησαν το μεγαλύτερο μέρος των κρατικών πόρων.
Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας υποσχέθηκε το 2004 να ξεκινήσει σύντομα την κατασκευή του νέου αυτοκινητόδρομου.
Τελικά η κατασκευή του δημοπρατήθηκε τον Ιούλιο του 2007 στις ελληνικές και πολυεθνικές κατασκευαστικές εταιρείες Vinci - Ελλ. Τεχνοδομική - TEV, Άκτωρ, J&PAvax, Hochtief και Αθηνά και είχε δρομολογηθεί να ξεκινήσει αμέσως, με την προοπτική να ολοκληρωθεί το 2011 .
Η Ιονία Οδός θα εξασφάλιζε οδική πρόσβαση στις τεράστιες τουριστικές εγκαταστάσεις που κατασκευάζονταν στη δυτική Πελοπόννησο, καθώς και σε εκείνες που σχεδιαζόταν να κατασκευαστούν, και επομένως η ολοκλήρωσή της δεν θα έπρεπε να πάρει περισσότερο από τον απαιτούμενο χρόνο .
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου